Share knowledge and exchange experiences
to achieve and maintain excellent sustainable results.

Benelux Good Practice Competition

Customer Experience

Wat doet uw organisatie om de klantervaring te verbeteren?

Excellente organisaties zijn steeds op zoek naar het leveren van een betere klantervaring.

Klantervaring kunnen we definiëren als “de werkwijze om interacties met klanten te ontwikkelen en te verbeteren om tegemoet te komen aan de klantverwachtingen of deze te overtreffen en zo de klantentevredenheid, klantentrouw en uitstraling te verhogen”.

Welke voordelen halen u en uw organisatie uit een deelname aan deze wedstrijd?

  • Dit is uw kans om de Good Practices op het vlak van klantervaring die uw organisatie gebruikt te tonen.
  • De winnende organisatie, indien u geen Bbest-lid bent, krijgt een jaar gratis lidmaatschap, met alle ledenvoordelen daaraan verbonden.
  • De winnende organsatie, indien u reeds Bbest-lid bent, krijgt “vouchers” die u kan inruilen voor Bbest-publicaties of deelname aan Bbest-trainingen en -conferenties.
  • De winnaar wordt ook uitgenodigd om de Good Pracrtice toe te lichten tijdens onze jaarlijkse conferentie (maart 2017)

Voorwaarden

  • Elke organisatie kan maximaal 2 Good Practices indienen per thema. Elke inzending zal behandeld worden als een apart voorstel. De indiening gebeurt door deze template ingevuld te mailen naar info@bbest.be
  • Deze inzendingen zullen zichtbaar zijn op de “Good Practice”-pagina op de Bbest-website.
  • De winnende organisaties delen hun ervaring binnen ons netwerk om een inspiratiebron te zijn voor de andere leden.

Het selectieproces

  • Bbest zal een onafhankelijke jury aanstellen. Zij zijn verantwoordelijk voor het evalueren van alle inzendingen en voor het aanduiden van de finalisten.
  • De finalisten worden opgenomen in de lijst op de “Good Practice”-pagina op de Bbest-website.
  • Het publiek krijgt daarna de kans om een top drie te kiezen uit de finalisten.
  • De winnaar wordt aangekondigd volgens de afgesproken timing (zie kalender)

De selectiecriteria

  • De Good Practice Competition Jury 2016 komt samen om de finalisten te selecteren (zie kalender).
  • De jury hanteert volgende criteria:
    • A: De Good Practice toont bewezen toegevoegde waarde voor de indiener en/of haar stakeholders (bewezen in gebruik, toepassing, impact, resultaten)
    • B: De Good Practice toont een paradigmaverschuiving, vergeleken met de bestaande business of sociale context, vanuit een verschillend perspectief en resulteert in een significante verandering, beter resultaat.
    • C: De Good Practice inspireert, motiveert en zal anderen aanzetten om innovatief te zijn.
  • De juryleden geven een score van 1 (weinig overtuigend) tot 4 (uitmuntend) voor elk criterium voor elke kandidaat.
  • De scores worden getotaliseerd om een indicatieven en vergelijkende score te geven. De juryleden gebruiken hun ervaring en expertise om uiteindelijk tot een shortlist van finalisten te komen.

De GOOD PRACTICE COMPETITIE - Kalender

  • Lancering van de Good Practice Competitie op 20 mei 2016
  • Inzenden van uw Good Practices kan tot 31 Augustus 2016 naar info@bbest.be met deze template
  • Identificatie van de finalisten door de jury op 5 September 2016
  • De finalisten worden bekendgemaakt op de website en in de Excel-nieuwsbrief.
  • Stemming door het publiek tot 20 oktober (website, LinkedIn)
  • De winnaar(s) worden aangekondigd eind oktober 2016
  • De winnaar licht zijn Good Practice toe tijdens een mini-conferentie